Sytuacja, w której po wymianie przycisku szyba działa odwrotnie – czyli podnosi się, gdy chcemy ją opuścić i odwrotnie – to problem, który najczęściej wynika z błędnego podłączenia przewodów podczas montażu nowego elementu. Każdy przycisk sterujący szybą ma określone piny odpowiedzialne za kierunek ruchu silnika – zamiana miejscami przewodów powoduje odwrócenie biegunowości i w efekcie silnik pracuje w przeciwnym kierunku niż zamierzony. Objaw ten pojawia się najczęściej w przypadku stosowania zamienników lub przycisków pochodzących z innego modelu auta, gdzie układ pinów może się różnić od oryginału. W niektórych przypadkach problem wynika z błędnej adaptacji modułu komfortu po wymianie przycisku – system nie rozpoznaje nowego elementu i interpretuje sygnały odwrotnie. Rzadziej przyczyną jest uszkodzenie samego przycisku, który wewnętrznie zamienia sygnały sterujące. Rozwiązaniem problemu jest sprawdzenie schematu elektrycznego przycisku, porównanie układu pinów z oryginałem i prawidłowe podłączenie przewodów. Jeśli używamy zamiennika, warto sprawdzić, czy nie wymaga on innego sposobu podłączenia. W przypadku błędnej adaptacji modułu komfortu należy przeprowadzić ponowną kalibrację szyb, zgodnie z instrukcją producenta. Po prawidłowym podłączeniu przewodów i kalibracji funkcja powinna działać poprawnie. Regularna kontrola stanu przycisków, przewodów i modułu komfortu pozwala uniknąć podobnych problemów w przyszłości i zapewnia bezawaryjne działanie elektrycznych szyb. kategoria „Systemy wspomagania i komfortu”.