Eksploatacja samochodu w warunkach miejskich, szczególnie w korkach, to dla silnika jedno z najtrudniejszych środowisk pracy. Częste rozruchy, krótkie dystanse, długotrwała praca na biegu jałowym i wysokie temperatury powodują szybsze starzenie się oleju i jego dodatków. W takich warunkach olej szybciej traci lepkość, właściwości smarne oraz zdolność do neutralizowania zanieczyszczeń. Zalecane interwały wymiany oleju, podawane przez producentów (np. co 15-20 tys. km lub raz na rok), są oparte na jeździe mieszanej lub trasach pozamiejskich. W przypadku jazdy głównie w korkach, wymianę oleju i filtra warto wykonywać nawet dwa razy częściej – co 7-10 tys. km lub co 6 miesięcy. Pozwoli to uniknąć nadmiernego zużycia silnika, powstawania nagaru i osadów oraz ograniczyć ryzyko poważnych awarii. Warto także stosować oleje o wysokiej odporności na utlenianie i degradację, przeznaczone do pracy w trudnych warunkach miejskich. Regularna kontrola poziomu i jakości oleju, a także wymiana filtra, to klucz do długowieczności silnika eksploatowanego w korkach.