Wyciek oleju z uszczelniacza wału korbowego (simeringu) to jedna z częstszych przyczyn utraty szczelności silnika. Uszczelniacz wału odpowiada za zatrzymanie oleju w obrębie skrzyni korbowej i ochronę przed dostawaniem się zanieczyszczeń do wnętrza silnika. Typowe objawy wycieku to pojawienie się plam oleju pod silnikiem (najczęściej w okolicy połączenia silnika ze skrzynią biegów), systematyczny spadek poziomu oleju, zabrudzenie obudowy sprzęgła lub skrzyni biegów, a w skrajnych przypadkach – zaolejenie tarczy sprzęgła i ślizganie się sprzęgła. W przypadku poważnych wycieków może dojść do całkowitego zatarcia silnika, uszkodzenia koła zamachowego, dwumasy i innych elementów napędu. Uszkodzony uszczelniacz wału może także powodować dostawanie się wody lub płynu chłodniczego do oleju, co objawia się białym osadem na pokrywie skrzyni lub dymieniem z wydechu. Dodatkowo, wyciekający olej może być rozprowadzany przez koło zamachowe po wnętrzu obudowy sprzęgła, co utrudnia precyzyjną lokalizację źródła wycieku. W celu potwierdzenia diagnozy należy dokładnie oczyścić silnik, sprawdzić miejsce wycieku po dłuższym postoju i w razie potrzeby zdemontować osłony oraz sprzęgło. Wymiana uszczelniacza wału to zadanie wymagające demontażu skrzyni biegów i sprzęgła, dlatego warto powierzyć je doświadczonemu mechanikowi. Szybka reakcja na wyciek z uszczelniacza wału pozwala uniknąć poważnych uszkodzeń i kosztownych napraw.