Montaż niskiej miski olejowej to popularna modyfikacja w autach sportowych i tuningowanych, mająca na celu obniżenie środka ciężkości pojazdu i poprawę prowadzenia. Jednak taka zmiana niesie ze sobą ryzyko niedosmarowania silnika. Niższa miska oznacza mniejszą pojemność oleju, co zmniejsza margines bezpieczeństwa w przypadku zużycia lub wycieków. Przy dynamicznej jeździe, ostrych zakrętach czy hamowaniu, olej może przemieszczać się w misce i odsłaniać smok pompy olejowej, prowadząc do chwilowego przerwania smarowania („głód olejowy”). Efektem są spadki ciśnienia oleju, metaliczne stuki, wzrost temperatury i przyspieszone zużycie panewek, wału korbowego czy turbosprężarki. W skrajnych przypadkach może dojść do zatarcia silnika. Aby zminimalizować ryzyko, stosuje się przegrody w misce (baffles), które ograniczają przemieszczanie się oleju, oraz montuje się wskaźniki ciśnienia oleju w kabinie. Niezbędna jest także częstsza kontrola poziomu oleju i stosowanie środków o wysokiej odporności na utlenianie. Modyfikacja miski powinna być zawsze przemyślana i dostosowana do stylu jazdy oraz warunków eksploatacji.