Nadmiar oleju w silniku to problem, który nie powinien być bagatelizowany, ponieważ może prowadzić do poważnych uszkodzeń jednostki napędowej. Zbyt wysoki poziom oleju powoduje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej, co skutkuje wypychaniem uszczelek, wyciekami, przedostawaniem się oleju do układu dolotowego, a nawet ryzykiem rozbiegania silnika. Na szczęście nie trzeba od razu spuszczać całej zawartości oleju – istnieją skuteczne metody pozwalające na szybkie i precyzyjne usunięcie nadmiaru. Najprostszym i najczęściej stosowanym sposobem jest użycie dużej strzykawki oraz elastycznej rurki lub cewnika, które można kupić w aptece. Po kilku godzinach postoju, kiedy cały olej spłynie do miski, należy wyjąć bagnet i wprowadzić rurkę w jego miejsce. Następnie, podłączając strzykawkę, odciąga się nadmiar oleju partiami, sprawdzając co chwilę poziom na bagnecie, by nie doprowadzić do sytuacji odwrotnej, czyli zbyt niskiego poziomu. Alternatywą jest użycie specjalnej wysysarki do oleju, którą można kupić w sklepach motoryzacyjnych – działa ona na podobnej zasadzie, ale pozwala szybciej i wygodniej usunąć większą ilość oleju. W przypadku bardzo dużego nadmiaru, można również delikatnie odkręcić korek spustowy w misce olejowej i upuścić niewielką ilość oleju do pojemnika, jednak wymaga to ostrożności, aby nie wylać zbyt dużo. Po każdej korekcie poziomu należy dokładnie sprawdzić stan oleju na bagnecie – powinien on znajdować się między oznaczeniami MIN a MAX, najlepiej tuż pod MAX. Zużyty lub świeży olej, którego się pozbywasz, należy oddać do punktu utylizacji lub warsztatu, nigdy nie wylewać do kanalizacji. Regularna kontrola poziomu oleju i ostrożność podczas dolewania to najlepszy sposób na uniknięcie tego problemu w przyszłości.