Dłuższy postój samochodu z filtrem DPF może prowadzić do problemów z regeneracją filtra po ponownym uruchomieniu silnika. Najczęściej objawia się to trudnościami z wypalaniem zgromadzonej sadzy, co skutkuje szybkim zapychaniem filtra i pojawieniem się kontrolki DPF lub check engine. Kierowca może zauważyć spadek mocy, szarpanie podczas przyspieszania, wzrost zużycia paliwa oraz nierówną pracę silnika na biegu jałowym. Często pojawia się intensywniejsze dymienie z wydechu, a komputer pokładowy może zarejestrować błędy dotyczące zbyt wysokiego ciśnienia różnicowego lub nieudanej regeneracji. Po dłuższym postoju sadza w filtrze może ulec zbryleniu i trudniej poddaje się wypalaniu, co wymaga przeprowadzenia wymuszonej regeneracji w serwisie lub nawet czyszczenia hydrodynamicznego. W skrajnych przypadkach konieczna jest wymiana filtra. Aby uniknąć problemów po dłuższym postoju, warto po uruchomieniu auta wyjechać na dłuższą trasę, by silnik osiągnął odpowiednią temperaturę i umożliwił skuteczne wypalenie sadzy w DPF. Regularna diagnostyka i szybka reakcja na pierwsze objawy problemów z regeneracją pozwalają uniknąć kosztownych napraw i utrzymać sprawność układu wydechowego.