Jak rozpoznać niewłaściwą filtrację paliwa w aucie na gaz?

Niewłaściwa filtracja paliwa w samochodzie z instalacją gazową (LPG lub CNG) może prowadzić do szeregu problemów z pracą silnika i trwałością układu zasilania. W autach na gaz szczególnie ważne są dwa filtry: filtr fazy ciekłej (przed reduktorem) i filtr fazy lotnej (przed wtryskiwaczami gazowymi). Objawem niewłaściwej filtracji paliwa są przede wszystkim trudności z rozruchem, nierówna praca silnika na gazie, szarpanie, spadek mocy i gaśnięcie na biegu jałowym. Zanieczyszczenia w gazie, takie jak parafina, oleje czy drobiny metalu, mogą zatykać wtryskiwacze, reduktor i przewody, prowadząc do ich szybkiego zużycia i awarii. Niewłaściwa filtracja objawia się także zwiększonym zużyciem gazu, częstszą koniecznością regulacji instalacji oraz pojawianiem się błędów w sterowniku gazowym. W skrajnych przypadkach do silnika mogą przedostawać się zanieczyszczenia, które powodują uszkodzenia zaworów, gniazd zaworowych i pierścieni tłokowych. W przypadku podejrzenia niewłaściwej filtracji należy sprawdzić stan filtrów gazowych – jeśli są brudne, zatkane lub zawierają wodę, należy je natychmiast wymienić. Regularna wymiana filtrów gazowych (co 10 000–20 000 km) to podstawa niezawodnej pracy instalacji LPG/CNG i ochrona silnika przed kosztownymi naprawami.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: