Niedrożność filtra paliwa po remoncie silnika to problem, który może pojawić się wskutek przedostania się zanieczyszczeń do układu paliwowego podczas prac serwisowych lub po pierwszych kilometrach po naprawie. Objawy niedrożności są dość charakterystyczne: trudności z uruchomieniem silnika, długie „kręcenie” rozrusznikiem, nierówna praca na biegu jałowym oraz spadek mocy podczas przyspieszania. Silnik może szarpać, dławić się lub nawet gasnąć podczas jazdy. Często pojawia się wzrost zużycia paliwa oraz dymienie z wydechu. W nowoczesnych autach komputer pokładowy może zarejestrować błędy dotyczące ciśnienia paliwa lub pracy wtryskiwaczy. Niedrożność filtra paliwa po remoncie silnika może być spowodowana pozostałościami po starym oleju, opiłkami metalu, resztkami uszczelniaczy lub innymi zanieczyszczeniami, które dostały się do układu podczas montażu. W celu potwierdzenia problemu warto sprawdzić ciśnienie paliwa przed i za filtrem oraz wykonać wizualną inspekcję filtra, jeśli jest to możliwe. W przypadku potwierdzenia niedrożności konieczna jest wymiana filtra paliwa oraz, jeśli to konieczne, przepłukanie całego układu zasilania.