Zużyty filtr kabinowy ma istotny wpływ na poziom wilgotności we wnętrzu samochodu. Filtr kabinowy, zwłaszcza jeśli jest mocno zabrudzony, ogranicza przepływ powietrza przez układ wentylacji i klimatyzacji. W efekcie powietrze nie jest skutecznie wymieniane, a wilgoć z oddychania pasażerów, mokrych ubrań czy powietrza z zewnątrz nie jest efektywnie usuwana z kabiny. Zanieczyszczenia i wilgoć gromadzące się w filtrze sprzyjają rozwojowi pleśni i bakterii, które dodatkowo zwiększają nieprzyjemny zapach i mogą powodować parowanie szyb. Objawami zużytego filtra kabinowego są częste zaparowania szyb, trudności z odparowywaniem, nieprzyjemny zapach stęchlizny oraz spadek wydajności klimatyzacji i nawiewu. W skrajnych przypadkach wilgoć może prowadzić do powstawania pleśni na tapicerce i elementach wnętrza, co jest nie tylko nieestetyczne, ale i niezdrowe. Regularna wymiana filtra kabinowego, szczególnie po zimie lub w okresie deszczowym, to skuteczny sposób na utrzymanie niskiej wilgotności i komfortu we wnętrzu pojazdu.