Radar wykorzystywany w systemach wspomagania hamowania awaryjnego (AEB, Front Assist, ACC) jest zaprojektowany tak, by działać niezawodnie w różnych warunkach atmosferycznych, w tym podczas deszczu. Fale radarowe przenikają przez krople wody, mgłę czy śnieg znacznie lepiej niż światło widzialne, dlatego radar jest skuteczniejszy od kamer w trudnych warunkach pogodowych. Jednak intensywne opady, bardzo gęsta mgła czy zalegający śnieg na powierzchni radaru mogą częściowo ograniczyć jego skuteczność. W takich sytuacjach system może działać mniej precyzyjnie, pojawiają się komunikaty o ograniczonej widoczności lub czasowym wyłączeniu funkcji. Dla zachowania pełnej sprawności radaru ważne jest, by regularnie czyścić jego powierzchnię z błota, śniegu i lodu. W codziennej eksploatacji radar skutecznie wspiera kierowcę nawet podczas deszczu, ale w ekstremalnych warunkach zawsze należy zachować szczególną ostrożność i nie polegać wyłącznie na elektronice.
Strona główna Systemy bezpieczeństwa i asystencia Czy radar systemu wspomagania hamowania działa w deszczu?