Jakie błędy powodują świecenie kontrolki SRS?

Kontrolka SRS (Supplemental Restraint System) na desce rozdzielczej sygnalizuje problem z systemem poduszek powietrznych, napinaczami pasów lub innymi elementami biernego bezpieczeństwa. Jej zapalenie się oznacza, że system wykrył błąd, który może uniemożliwić prawidłowe zadziałanie poduszek podczas wypadku. Najczęstsze przyczyny świecenia kontrolki SRS to: uszkodzenie czujnika zderzeniowego (np. po kolizji lub korozji), przerwa w obwodzie poduszki (np. luźna wtyczka pod siedzeniem, uszkodzony przewód spiralny w kierownicy), awaria jednostki sterującej SRS (np. po zalaniu, zwarciu lub błędzie oprogramowania), nieprawidłowe napięcie w instalacji elektrycznej (np. po rozładowaniu akumulatora), uszkodzenie napinacza pasów bezpieczeństwa, nieprawidłowa wymiana poduszki po wypadku, błędy po wymianie kierownicy lub fotela, a także nieautoryzowane modyfikacje instalacji elektrycznej. W niektórych przypadkach kontrolka SRS zapala się po odłączeniu akumulatora lub po naprawach blacharskich, gdy system wykryje przerwę w zasilaniu. Ignorowanie świecącej się kontrolki SRS to poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa – system może nie zadziałać podczas wypadku, a pojazd może nie przejść przeglądu technicznego. Po pojawieniu się kontrolki należy jak najszybciej przeprowadzić diagnostykę komputerową i naprawić wykryte usterki.