Jak zresetować system ESP po wymianie akumulatora?

Po wymianie akumulatora w wielu nowoczesnych samochodach może pojawić się kontrolka ESP lub komunikat o ograniczonej funkcjonalności systemu stabilizacji toru jazdy. Wynika to z chwilowej utraty zasilania, która powoduje zresetowanie ustawień komputera pokładowego. W większości przypadków system ESP resetuje się samoczynnie po przejechaniu kilku kilometrów i wykonaniu kilku pełnych skrętów kierownicą w lewo i w prawo – komputer „uczy się” na nowo położenia czujnika kąta skrętu oraz kalibruje pozostałe czujniki. Jeśli kontrolka nie gaśnie, warto wykonać tzw. „adaptację” – na płaskim podłożu, przy włączonym silniku, powoli skręcić kierownicę do oporu w lewo, następnie do oporu w prawo i wrócić do pozycji centralnej. W niektórych modelach konieczne jest wykonanie krótkiej jazdy z prędkością powyżej 20 km/h. Jeśli po tych czynnościach kontrolka ESP nadal się świeci, należy podłączyć komputer diagnostyczny i wykasować ewentualne błędy. W rzadkich przypadkach konieczna jest kalibracja czujników w serwisie. Zawsze po wymianie akumulatora warto sprawdzić, czy wszystkie systemy bezpieczeństwa wróciły do pełnej sprawności.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: