System SRS (Supplemental Restraint System), obejmujący poduszki powietrzne, napinacze pasów i czujniki zderzenia, jest jednym z najważniejszych elementów bezpieczeństwa biernego w każdym nowoczesnym samochodzie. W przypadku wykrycia usterki systemu SRS, na desce rozdzielczej zapala się kontrolka AIRBAG lub SRS, informując kierowcę o problemie. Wbrew obawom wielu użytkowników, błąd SRS nie uniemożliwia uruchomienia silnika ani jazdy samochodem – pojazd można normalnie odpalić i prowadzić. Jednak jazda z aktywnym błędem SRS jest wysoce niezalecana i niebezpieczna, ponieważ system poduszek powietrznych i napinaczy pasów może nie zadziałać w razie kolizji. Przyczyną błędu SRS mogą być uszkodzenia wiązki elektrycznej, przerwanie przewodu, zwarcie, awaria czujnika zderzenia, nieprawidłowa rezystancja poduszki lub napinacza, a także problemy ze sterownikiem systemu. Błąd może pojawić się również po naprawach blacharskich, wymianie foteli, napinaczy lub poduszek powietrznych bez odpowiedniej kalibracji i kasowania błędów. W niektórych przypadkach system SRS przechodzi w tryb awaryjny, blokując możliwość aktywacji poduszek i napinaczy, aby uniknąć przypadkowego wystrzelenia podczas jazdy lub napraw. Każde pojawienie się kontrolki SRS powinno być natychmiast diagnozowane w serwisie – tylko profesjonalna diagnostyka komputerowa pozwala zidentyfikować źródło problemu i przywrócić pełną sprawność systemu bezpieczeństwa.