Wilgoć ma bardzo negatywny wpływ na klemy akumulatora i proces ładowania. Wysoka wilgotność sprzyja powstawaniu korozji na zaciskach i przewodach masowych, co prowadzi do powstania białego, zielonego lub niebieskiego nalotu na klemach. Warstwa korozji zwiększa opór elektryczny, utrudnia przepływ prądu między akumulatorem a instalacją elektryczną pojazdu oraz między ładowarką a akumulatorem podczas ładowania. Skutkiem tego jest niedoładowanie akumulatora, trudności z uruchomieniem silnika, przygasanie świateł, niestabilna praca urządzeń elektrycznych i skrócenie żywotności baterii. Wilgoć może także prowadzić do kondensacji na powierzchni akumulatora, co w dłuższej perspektywie przyspiesza procesy utleniania i powstawania nalotów. W skrajnych przypadkach duża warstwa korozji może powodować przegrzewanie się zacisków i przewodów, a nawet ich uszkodzenie. Regularne czyszczenie klem, stosowanie wazeliny technicznej lub specjalnych środków antykorozyjnych oraz unikanie ładowania akumulatora w wilgotnych pomieszczeniach to podstawowe zasady konserwacji. Optymalna wilgotność podczas ładowania powinna być niższa niż 50%, a wszelkie naloty należy usuwać natychmiast po ich zauważeniu, by zapewnić sprawny przepływ prądu i wydłużyć żywotność akumulatora.