Jak działa system ładowania w aucie z mild hybrid?

System ładowania w samochodach typu mild hybrid różni się od klasycznego układu ładowania przede wszystkim obecnością dodatkowego akumulatora litowo-jonowego i zintegrowanego startera-generatora (MHSG lub BISG). W takim aucie klasyczny alternator zastąpiony jest urządzeniem, które pełni zarówno funkcję rozrusznika, jak i generatora prądu. Podczas przyspieszania silnik elektryczny wspomaga jednostkę spalinową, dostarczając dodatkowy moment obrotowy, a energia pochodzi z akumulatora 48V. W czasie hamowania lub zwalniania MHSG przełącza się w tryb generatora i odzyskuje energię kinetyczną pojazdu, przekształcając ją w prąd elektryczny, który ładuje akumulator litowo-jonowy. Systemem steruje komputer pokładowy, który na bieżąco analizuje poziom naładowania baterii, zapotrzebowanie na moc i warunki jazdy. W razie potrzeby energia z akumulatora 48V może być wykorzystywana do zasilania urządzeń pokładowych, systemu start-stop lub wspomagania rozruchu silnika. System mild hybrid pozwala na ograniczenie zużycia paliwa, zmniejszenie emisji spalin i poprawę osiągów auta, a jednocześnie nie wymaga ładowania z gniazdka – cały proces odbywa się automatycznie podczas jazdy.