Podłączenie dwóch alternatorów do jednego akumulatora jest możliwe, ale wymaga zachowania kilku zasad bezpieczeństwa i odpowiedniej synchronizacji. Rozwiązanie to stosuje się najczęściej w pojazdach specjalnych, kamperach, autach z rozbudowanym car audio lub dużą liczbą odbiorników prądu. Oba alternatory muszą mieć wspólną masę i być połączone równolegle przez odpowiednie przewody o dużym przekroju, a ich napięcia wyjściowe powinny być identyczne (najlepiej ten sam model i regulator napięcia). W praktyce, jeśli alternatory nie są zsynchronizowane, może dojść do wzajemnego przeciążania się, przepływu prądów wyrównawczych, przegrzewania i uszkodzenia jednego z nich. Do bezpiecznego połączenia używa się specjalnych separatorów lub przekaźników, które rozdzielają obwody podczas rozruchu i pracy. W przypadku łączenia alternatorów o różnych mocach lub różnych producentów, ryzyko awarii wzrasta – należy ściśle przestrzegać zaleceń producentów i stosować się do schematów instalacji. Takie rozwiązanie jest zalecane tylko w pojazdach, gdzie jest to konieczne i po konsultacji z doświadczonym elektrykiem samochodowym.