System Start-Stop stawia przed akumulatorem samochodowym znacznie wyższe wymagania niż tradycyjna eksploatacja. W pojazdach wyposażonych w tę technologię silnik jest uruchamiany i wyłączany wielokrotnie podczas każdej jazdy, co oznacza, że akumulator musi być przystosowany do częstych, intensywnych cykli rozruchu oraz do zasilania licznych odbiorników elektrycznych podczas postoju z wyłączonym silnikiem. Z tego powodu w autach z systemem Start-Stop nie stosuje się klasycznych akumulatorów kwasowo-ołowiowych, lecz specjalne konstrukcje: EFB (Enhanced Flooded Battery) oraz AGM (Absorbent Glass Mat). Akumulatory EFB to wzmocnione baterie kwasowo-ołowiowe, które charakteryzują się zwiększoną odpornością na głębokie rozładowania, większą liczbą cykli ładowania i rozładowania oraz lepszą regeneracją po intensywnym użytkowaniu. Są one stosowane głównie w samochodach z podstawowym systemem Start-Stop, bez rozbudowanych funkcji rekuperacji czy zaawansowanej elektroniki. Akumulatory AGM to konstrukcje, w których elektrolit jest zaabsorbowany w separatorach z maty szklanej, co zapewnia im jeszcze większą odporność na wstrząsy, głębokie rozładowania i wysokie prądy rozruchowe. AGM są stosowane w autach z zaawansowanymi systemami Start-Stop, rekuperacją energii, systemami mild hybrid oraz dużą liczbą odbiorników elektrycznych. Oba typy akumulatorów są przystosowane do pracy w trudnych warunkach, mają zwiększoną żywotność i są odporne na częste cykle rozruchu. Wymiana akumulatora w aucie z systemem Start-Stop wymaga zastosowania baterii o odpowiednich parametrach, zgodnych z zaleceniami producenta – użycie zwykłego akumulatora grozi szybkim zużyciem, awarią systemu i utratą gwarancji.