Akumulatory EFB (Enhanced Flooded Battery) i AGM (Absorbent Glass Mat) to dwa najczęściej stosowane typy baterii w samochodach wyposażonych w system Start-Stop. Choć oba rodzaje są przystosowane do pracy w warunkach częstych cykli rozruchu i głębokich rozładowań, różnią się budową, właściwościami i zastosowaniem. Akumulator EFB to udoskonalona wersja klasycznego akumulatora kwasowo-ołowiowego. Wyróżnia się wzmocnioną konstrukcją płyt, specjalnymi dodatkami do masy czynnej oraz zastosowaniem separatorów poliestrowych, które poprawiają regenerację i wydłużają żywotność. EFB cechuje się większą liczbą cykli ładowania i rozładowania (nawet dwukrotnie więcej niż tradycyjny akumulator), lepszą odpornością na głębokie rozładowania i szybszym przyjmowaniem ładunku. Jest stosowany głównie w autach z podstawowym systemem Start-Stop, bez rozbudowanej rekuperacji i dużej liczby odbiorników elektrycznych. Akumulator AGM to konstrukcja, w której elektrolit jest zaabsorbowany w separatorach z maty szklanej, co zapewnia lepszy kontakt elektrolitu z płytami, większą odporność na wstrząsy, głębokie rozładowania i wysokie prądy rozruchowe. AGM charakteryzuje się jeszcze większą liczbą cykli ładowania i rozładowania, bardzo szybkim przyjmowaniem ładunku (ważne przy rekuperacji energii), odpornością na wysokie temperatury i możliwością montażu w różnych pozycjach. AGM jest stosowany w autach z zaawansowanymi systemami Start-Stop, rekuperacją, systemami mild hybrid oraz dużą liczbą odbiorników elektrycznych. W praktyce, AGM jest droższy, ale bardziej wytrzymały i lepiej sprawdza się w autach z rozbudowaną elektroniką. Wymiana EFB na AGM jest możliwa (po konsultacji z producentem), ale odwrotnie – nie zaleca się montażu EFB w miejsce AGM, gdyż może to prowadzić do szybkiego zużycia i problemów z systemem Start-Stop.