System Start-Stop, poprzez częste wyłączanie i ponowne uruchamianie silnika, zwiększa liczbę cykli pracy wielu elementów układu elektrycznego samochodu, w tym także przekaźników. Przekaźniki odpowiadają za załączanie rozrusznika, zasilanie pompy paliwa, sterowanie wentylatorami, klimatyzacją czy innymi odbiornikami wymagającymi dużego prądu. W tradycyjnych samochodach przekaźniki są uruchamiane głównie podczas rozruchu silnika i pracy wybranych systemów, natomiast w pojazdach z systemem Start-Stop liczba tych cykli może wzrosnąć nawet kilkukrotnie w ciągu dnia, szczególnie w ruchu miejskim. Nowoczesne przekaźniki stosowane w autach z Start-Stop są projektowane z myślą o większej trwałości, mają wzmocnione styki i lepsze materiały przewodzące, by wytrzymać setki tysięcy cykli. Niemniej jednak, intensywna eksploatacja może prowadzić do szybszego zużycia styków, przegrzewania się elementów i w efekcie do awarii przekaźnika. Objawy zużycia to niestabilna praca odbiorników, trudności z rozruchem, sporadyczne wyłączanie się systemów lub brak reakcji na polecenia sterownika. Regularna diagnostyka, stosowanie oryginalnych części oraz wymiana przekaźników na modele o podwyższonej trwałości to podstawa bezawaryjnej eksploatacji pojazdu z systemem Start-Stop.