AdBlue i system SCR są przeznaczone wyłącznie do nowoczesnych silników Diesla, które zostały fabrycznie wyposażone w układ selektywnej redukcji katalitycznej. Stare Diesle, produkowane przed wprowadzeniem norm Euro 5 i Euro 6, nie mają układu SCR ani odpowiednich czujników, pomp, wtryskiwaczy i katalizatorów przystosowanych do pracy z AdBlue. Dolewanie AdBlue do zbiornika paliwa, oleju lub bezpośrednio do układu wydechowego w starszym samochodzie nie przyniesie żadnych korzyści – płyn nie zostanie wykorzystany w procesie oczyszczania spalin, a wręcz może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika, pompy paliwa, wtryskiwaczy czy katalizatora. W najlepszym przypadku AdBlue zostanie usunięte z układu bez efektu, w najgorszym – dojdzie do kosztownych awarii. Przeróbki polegające na montażu układu SCR do starego Diesla są nieopłacalne i technicznie bardzo trudne – wymagają wymiany układu wydechowego, instalacji elektroniki, czujników i sterownika, co w praktyce przewyższa wartość pojazdu. Dodatkowo, samodzielne dolewanie AdBlue do starszych aut jest niezgodne z przepisami i może skutkować utratą homologacji pojazdu. Jeśli zależy nam na ograniczeniu emisji spalin w starszym Dieslu, lepszym rozwiązaniem jest regularna konserwacja, stosowanie wysokiej jakości paliwa i oleju oraz unikanie nielegalnych modyfikacji. AdBlue to technologia przeznaczona wyłącznie do aut z fabrycznym systemem SCR – dolewanie jej do starszych Diesli nie ma sensu i może być szkodliwe.