AdBlue, choć jest tylko dodatkiem do układu oczyszczania spalin, ma kluczowe znaczenie dla działania nowoczesnych silników diesla wyposażonych w system SCR. Jego brak lub niewłaściwe funkcjonowanie może doprowadzić do sytuacji, w której samochód zostanie unieruchomiony przez elektronikę pokładową. Najczęstszą przyczyną jest całkowite opróżnienie zbiornika AdBlue – komputer pokładowy monitoruje poziom płynu i ostrzega kierowcę odpowiednio wcześnie o konieczności uzupełnienia. Jeśli ostrzeżenia zostaną zignorowane, po wyłączeniu silnika uruchomienie go ponownie może być niemożliwe, dopóki nie zostanie uzupełniony płyn. Podobnie dzieje się w przypadku wykrycia zbyt niskiej jakości AdBlue (np. rozcieńczonego wodą lub zanieczyszczonego), awarii czujników poziomu, temperatury lub jakości płynu, a także w razie uszkodzenia pompy, przewodów lub wtryskiwacza AdBlue. System SCR jest bardzo czuły na wszelkie nieprawidłowości – błędy w komunikacji, usterki podgrzewania przewodów czy zamarznięcie płynu mogą skutkować ograniczeniem mocy silnika, przejściem w tryb awaryjny lub całkowitym zablokowaniem możliwości uruchomienia pojazdu. W niektórych modelach aut, po wykryciu poważnej awarii systemu SCR, komputer pokładowy pozwala na uruchomienie silnika tylko określoną liczbę razy, po czym wymaga naprawy usterki i resetu systemu. Aby uniknąć unieruchomienia auta z powodu AdBlue, należy regularnie kontrolować poziom i jakość płynu, dbać o sprawność podgrzewaczy i czujników oraz stosować się do zaleceń producenta dotyczących serwisowania systemu SCR.