Przewód doprowadzający AdBlue to kluczowy element układu SCR, odpowiedzialny za transport płynu ze zbiornika do wtryskiwacza znajdującego się w układzie wydechowym. Jego awaria może prowadzić do poważnych problemów z oczyszczaniem spalin, a w konsekwencji do unieruchomienia pojazdu. Najczęstsze objawy uszkodzenia przewodu to pojawienie się komunikatu o błędzie systemu AdBlue lub SCR na desce rozdzielczej, zapalenie się kontrolki „check engine” oraz ostrzeżenie o niskim poziomie AdBlue mimo pełnego zbiornika. Uszkodzony przewód może powodować wycieki płynu pod samochodem – charakterystyczne są białe, krystaliczne osady powstałe z zaschniętego mocznika. W przypadku nieszczelności przewodu, system może nie być w stanie utrzymać odpowiedniego ciśnienia, co skutkuje przerwami w podawaniu AdBlue i błędami w pracy wtryskiwacza. Objawem awarii może być również zwiększone zużycie AdBlue, częste dolewanie płynu mimo braku wycieków oraz spadek skuteczności oczyszczania spalin (wyższa emisja NOx, tryb awaryjny silnika). W skrajnych przypadkach przewód może się całkowicie zatkać z powodu krystalizacji mocznika, co uniemożliwia podanie płynu do katalizatora. Diagnostyka komputerowa pozwala wykryć błędy ciśnienia i przepływu w układzie AdBlue, a w razie podejrzenia uszkodzenia przewodu konieczna jest jego wymiana oraz dokładne przepłukanie układu. Szybka reakcja na pierwsze objawy awarii przewodu doprowadzającego AdBlue pozwala uniknąć kosztownych napraw i długotrwałego unieruchomienia pojazdu.