Komunikat „sprawdź system AdBlue” pojawiający się na desce rozdzielczej nowoczesnych samochodów z silnikiem Diesla to sygnał, którego nie należy ignorować. System AdBlue, będący integralną częścią układu SCR, odpowiada za redukcję emisji tlenków azotu i spełnianie norm środowiskowych. Pojawienie się ostrzeżenia może mieć wiele przyczyn, od błahych po bardzo poważne. Najczęściej komunikat ten informuje o niskim poziomie płynu AdBlue w zbiorniku – w takim przypadku należy jak najszybciej uzupełnić płyn, najlepiej zgodny z normą ISO 22241. Jeśli poziom AdBlue jest prawidłowy, przyczyną mogą być: awaria czujnika poziomu lub jakości płynu, zanieczyszczenie układu dozowania (np. krystalizacja mocznika), uszkodzenie pompy, wtryskiwacza lub przewodów AdBlue, błąd czujnika NOx, awaria podgrzewacza płynu (szczególnie zimą), problemy z elektroniką lub komunikacją na magistrali CAN. Komunikat „sprawdź system AdBlue” może być także efektem wlania płynu niskiej jakości, obecności wody lub innych zanieczyszczeń w zbiorniku. W niektórych modelach pojazdów po pojawieniu się tego ostrzeżenia komputer pokładowy zaczyna odliczać dystans do zablokowania rozruchu silnika – najczęściej jest to 1000–2500 km. Jeśli w tym czasie nie zostanie usunięta przyczyna problemu, po wyłączeniu silnika nie będzie można go ponownie uruchomić bez interwencji serwisu. W przypadku pojawienia się komunikatu należy sprawdzić poziom AdBlue, jakość płynu oraz ewentualnie wykonać diagnostykę komputerową, która pozwoli odczytać kody błędów i precyzyjnie zlokalizować usterkę. Ignorowanie ostrzeżenia grozi nie tylko unieruchomieniem pojazdu, ale także wysokimi kosztami naprawy systemu SCR i utratą gwarancji.