Układ AdBlue, będący częścią systemu SCR, został zaprojektowany tak, aby redukować emisję tlenków azotu (NOx) w szerokim zakresie warunków pracy silnika. Jednak jego działanie podczas jazdy na biegu jałowym (np. podczas postoju na światłach lub w korku) jest ograniczone. Głównym powodem jest niska temperatura spalin i niewielka ilość NOx produkowanych przez silnik pracujący na biegu jałowym. System SCR aktywuje się w pełni dopiero wtedy, gdy temperatura spalin osiągnie odpowiedni poziom, zwykle powyżej 200–250°C. Przy biegu jałowym temperatura ta jest często zbyt niska, by proces redukcji NOx przebiegał efektywnie. W praktyce oznacza to, że podczas jazdy na biegu jałowym układ AdBlue może być chwilowo nieaktywny lub działać w trybie ograniczonym – komputer sterujący może wstrzymać wtrysk płynu, by uniknąć jego niepotrzebnego zużycia i krystalizacji w katalizatorze. Po ruszeniu i wzroście obciążenia silnika, temperatura spalin rośnie, a system SCR wraca do pełnej sprawności. W nowoczesnych samochodach sterownik silnika na bieżąco analizuje dane z czujników temperatury, NOx i obciążenia, decydując o momencie aktywacji wtrysku AdBlue. Oznacza to, że układ AdBlue nie działa w pełni podczas jazdy na biegu jałowym, ale jest gotowy do natychmiastowej pracy po zwiększeniu obciążenia silnika.