AdBlue, jako wodny roztwór mocznika, sam w sobie nie powinien powodować zapachu spalin w kabinie pojazdu. Prawidłowo działający układ SCR wtryskuje AdBlue do układu wydechowego, gdzie płyn rozkłada się na amoniak i wodę, umożliwiając skuteczną redukcję tlenków azotu. Jednak w przypadku awarii systemu, wycieku AdBlue, nieszczelności przewodów lub uszkodzenia katalizatora SCR może dojść do przedostania się oparów amoniaku lub nieprzyjemnych zapachów do wnętrza auta. Typowe objawy to gryzący, drażniący zapach przypominający amoniak, szczególnie odczuwalny podczas postoju lub po uruchomieniu silnika. Może to świadczyć o wycieku płynu AdBlue na rozgrzane elementy układu wydechowego, nieszczelności wtryskiwacza, uszkodzeniu uszczelek lub przewodów. Inną przyczyną zapachu spalin w kabinie mogą być nieszczelności układu wydechowego niezwiązane bezpośrednio z AdBlue, np. pęknięcie rury wydechowej czy uszkodzenie uszczelki kolektora. Jeśli w kabinie pojawia się nietypowy zapach, należy jak najszybciej sprawdzić szczelność układu SCR i wydechowego, a w razie potrzeby udać się do serwisu na diagnostykę. Ignorowanie problemu może prowadzić do poważnych awarii, zwiększonej emisji spalin i zagrożenia dla zdrowia pasażerów.