System AdBlue i układ SCR mają bezpośredni wpływ na parametry diagnostyczne nowoczesnych samochodów z silnikiem Diesla. Komputer pokładowy stale monitoruje szereg parametrów związanych z pracą AdBlue: poziom płynu, ciśnienie w układzie, temperaturę AdBlue, jakość płynu, ciśnienie i temperaturę spalin, a także stężenie tlenków azotu przed i za katalizatorem SCR. Wszystkie te dane są dostępne podczas diagnostyki komputerowej i pozwalają na precyzyjną ocenę sprawności układu oczyszczania spalin. W przypadku nieprawidłowości system rejestruje kody błędów (np. dotyczące czujnika NOx, pompy, wtryskiwacza, ciśnienia czy jakości AdBlue), które można odczytać za pomocą interfejsu OBDII. Parametry związane z AdBlue mają wpływ na strategię pracy silnika – komputer może ograniczyć moc, zmienić dawkowanie paliwa, wydłużyć czas regeneracji DPF lub przełączyć silnik w tryb awaryjny. Dodatkowo, nieprawidłowe działanie systemu AdBlue wpływa na wyniki testów emisji spalin podczas przeglądu technicznego. Regularna diagnostyka parametrów AdBlue pozwala szybko wykryć usterki, zoptymalizować pracę silnika i uniknąć kosztownych napraw. Warto korzystać z profesjonalnych narzędzi diagnostycznych i regularnie sprawdzać stan układu SCR, by zapewnić zgodność auta z normami emisji i pełną sprawność eksploatacyjną.