AdBlue, jako płyn stosowany wyłącznie w układzie wydechowym pojazdów z systemem SCR, nie wchodzi w bezpośrednią interakcję z olejem silnikowym i nie powinien powodować jego nadmiernego zużycia. System AdBlue działa poza komorą spalania – roztwór mocznika jest wtryskiwany do spalin tuż przed katalizatorem, gdzie zachodzi reakcja chemiczna prowadząca do redukcji tlenków azotu. Jednak w przypadku poważnych awarii układu SCR, takich jak nieszczelność wtryskiwacza, nadmierne dawkowanie AdBlue lub uszkodzenie katalizatora, może dojść do pośrednich skutków, które wpływają na pracę silnika. Przykładowo, jeśli układ SCR nie działa prawidłowo, komputer pokładowy może wprowadzić silnik w tryb awaryjny, zmieniając strategię wtrysku paliwa i regeneracji DPF, co w niektórych przypadkach prowadzi do rozrzedzenia oleju silnikowego przez niespalone paliwo. Nadmierne zużycie oleju może być również efektem częstych prób regeneracji filtra DPF, wymuszonych przez błędy w systemie AdBlue. Warto jednak podkreślić, że sam płyn AdBlue nie dostaje się do silnika i nie ma właściwości ściernych ani rozpuszczających olej. Jeśli obserwujesz wzrost zużycia oleju po pojawieniu się błędów AdBlue, należy jak najszybciej przeprowadzić diagnostykę układu SCR i DPF oraz sprawdzić stan silnika. Regularna kontrola poziomu oleju, stosowanie wysokiej jakości AdBlue i szybka reakcja na wszelkie komunikaty ostrzegawcze to najlepszy sposób na uniknięcie problemów z nadmiernym zużyciem oleju w nowoczesnych silnikach Diesla.