AdBlue, jako płyn eksploatacyjny stosowany wyłącznie w układzie wydechowym samochodów z systemem SCR, nie bierze bezpośredniego udziału w procesie spalania paliwa ani nie wpływa na pracę układu zasilania silnika. W teorii, prawidłowo działający system AdBlue nie powinien być przyczyną falowania obrotów silnika – zarówno na biegu jałowym, jak i podczas jazdy. Jednak w praktyce, poważne awarie układu SCR, takie jak uszkodzenie czujnika NOx, wtryskiwacza AdBlue, pompy czy sterownika, mogą pośrednio prowadzić do niestabilnej pracy silnika. Dzieje się tak, gdy komputer pokładowy wykrywa błędy w systemie oczyszczania spalin i przełącza silnik w tryb awaryjny, ograniczając moc, zmieniając strategię wtrysku paliwa lub wprowadzając korekty w pracy EGR. Objawia się to szarpaniem, niestabilnymi obrotami, spadkiem mocy lub trudnościami z rozruchem. Dodatkowo, stosowanie zanieczyszczonego lub nieoryginalnego AdBlue może prowadzić do zatkania wtryskiwacza, powstawania osadów w katalizatorze i zaburzenia przepływu spalin, co również odbija się na pracy silnika. W przypadku wystąpienia falowania obrotów warto przeprowadzić diagnostykę komputerową, która pozwoli ustalić, czy przyczyną są problemy z układem SCR, czy inne elementy silnika. Regularna obsługa systemu AdBlue i stosowanie płynu wysokiej jakości minimalizują ryzyko takich problemów.