Przycisk pilota samochodowego to element, który podlega intensywnej eksploatacji i z czasem ulega zużyciu. Typowe objawy zużycia przycisku pilota to przede wszystkim brak reakcji na naciśnięcie – mimo wymiany baterii i sprawności elektroniki, auto nie reaguje na sygnał z pilota. Często pojawia się konieczność mocniejszego lub wielokrotnego naciskania przycisku, by zadziałał. W skrajnych przypadkach przycisk może się zapadać, blokować lub nie wracać do pierwotnej pozycji po puszczeniu. Kolejnym objawem jest pękanie lub wycieranie się gumowej osłony przycisku, co prowadzi do dostawania się kurzu, wilgoci i zanieczyszczeń do wnętrza pilota. W efekcie może dojść do korozji styków, uszkodzenia płytki drukowanej lub zwarcia. Zdarza się również, że pilot działa tylko z bardzo bliskiej odległości lub wcale nie wysyła sygnału – to znak, że przycisk nie przekazuje impulsu do układu nadawczego. W niektórych przypadkach przycisk może „przeskakiwać”, powodując przypadkowe otwieranie lub zamykanie auta, nawet bez wyraźnego naciśnięcia. Zużycie przycisku można zdiagnozować, rozbierając pilota i sprawdzając stan styków oraz gumki przewodzącej. Wymiana zużytego przycisku jest możliwa – dostępne są zestawy naprawcze, nowe obudowy lub całe piloty. Regularne czyszczenie i ostrożne użytkowanie pilota pozwala wydłużyć żywotność przycisków i uniknąć kosztownych napraw.