Programowanie immobilisera z poziomu złącza OBD (On-Board Diagnostics) to temat budzący wiele kontrowersji i pytań wśród właścicieli nowoczesnych samochodów. W teorii, złącze OBD umożliwia komunikację z wieloma systemami elektronicznymi pojazdu, w tym z modułem immobilisera, jednak dostęp do funkcji programowania jest ściśle ograniczony. W większości aut programowanie nowych kluczyków, transponderów lub resetowanie immobilisera wymaga autoryzowanego sprzętu diagnostycznego oraz specjalnych uprawnień. Producenci zabezpieczają systemy przed nieautoryzowanym dostępem, stosując hasła, kody PIN lub ograniczając możliwość programowania do autoryzowanych serwisów. W praktyce, niektóre starsze modele samochodów pozwalają na programowanie immobilisera z poziomu OBD za pomocą specjalnych interfejsów i oprogramowania, jednak w nowszych autach (szczególnie od normy Euro 5/6 wzwyż) taka możliwość jest zablokowana. Próby nieautoryzowanego programowania mogą skutkować trwałym zablokowaniem systemu, utratą gwarancji lub nawet uszkodzeniem sterownika. W przypadku potrzeby zaprogramowania nowego klucza, transpondera lub resetu immobilisera, najlepiej udać się do autoryzowanego serwisu, który dysponuje odpowiednim sprzętem i dostępem do bazy danych producenta. Samodzielne próby programowania z poziomu OBD są ryzykowne i mogą narazić właściciela na wysokie koszty naprawy oraz konsekwencje prawne.