Immobiliser zaprojektowany jest jako system trwałej ochrony przed nieautoryzowanym uruchomieniem pojazdu. W teorii jego obejście jest bardzo trudne, a wszelkie próby mające na celu czasowe wyłączenie zabezpieczenia są nielegalne i grożą poważnymi konsekwencjami prawnymi. W praktyce, w warunkach serwisowych, możliwe jest czasowe zawieszenie działania immobilisera – np. podczas naprawy elektroniki, wymiany sterownika silnika czy testów warsztatowych. Procedura taka wymaga jednak użycia profesjonalnego sprzętu diagnostycznego, autoryzacji i często kodu PIN lub haseł serwisowych. Po zakończeniu napraw immobiliser jest ponownie aktywowany. W starszych autach lub systemach aftermarketowych możliwe jest czasowe obejście immobilisera przez odłączenie odpowiednich przewodów, zastosowanie emulatora lub przeprogramowanie modułu – jednak takie działania są niezalecane i mogą prowadzić do utraty gwarancji, problemów z ubezpieczeniem oraz naruszenia przepisów prawa. Współczesne immobilisery są odporne na próby obejścia przez złodziei – każda próba manipulacji jest rejestrowana w pamięci komputera pojazdu. Podsumowując: immobiliser można obejść tylko na chwilę w warunkach serwisowych, wyłącznie przez uprawnionych specjalistów i na czas naprawy. Po zakończeniu prac system powinien być przywrócony do pełnej funkcjonalności.