Nowoczesne samochody coraz częściej rezygnują z tradycyjnej stacyjki na rzecz systemów bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika przyciskiem „Start/Stop”. W takich pojazdach immobiliser działa równie skutecznie, choć mechanizm rozpoznawania klucza jest nieco inny niż w autach z klasyczną stacyjką. Klucz (pilot) wyposażony jest w transponder RFID lub moduł komunikacji radiowej, który stale komunikuje się z antenami rozmieszczonymi w kabinie pojazdu. Po wejściu do auta i naciśnięciu przycisku „Start”, komputer pokładowy wysyła zapytanie do klucza – jeśli otrzyma prawidłowy kod, immobiliser odblokowuje system zapłonu i pozwala na uruchomienie silnika. W przypadku braku autoryzacji (np. nieoryginalny klucz, rozładowana bateria w pilocie, zakłócenia sygnału) immobiliser pozostaje aktywny i blokuje rozruch. Systemy te wykorzystują zaawansowane algorytmy szyfrowania (rolling code, challenge-response), które uniemożliwiają sklonowanie klucza lub przechwycenie sygnału. W razie awarii pilota lub rozładowania baterii większość aut umożliwia awaryjne uruchomienie silnika po przyłożeniu klucza do specjalnego miejsca w kabinie (czytnika RFID). Immobiliser w aucie bez stacyjki jest zintegrowany z innymi systemami bezpieczeństwa, takimi jak alarm, blokada kierownicy czy kontrola dostępu do bagażnika, zapewniając pełną ochronę pojazdu przed kradzieżą.