Magistrala CAN (Controller Area Network) to podstawowy system komunikacji elektronicznej w nowoczesnych samochodach, umożliwiający wymianę informacji pomiędzy wszystkimi sterownikami pojazdu, w tym immobiliserem. W normalnych warunkach immobiliser generuje minimalny ruch na magistrali CAN – przesyła zakodowane sygnały autoryzacji podczas rozruchu i monitoruje obecność klucza. Jednak w przypadku awarii immobilisera, błędów oprogramowania, zwarć w instalacji lub nieprawidłowego montażu emulatora, może dojść do przeciążenia magistrali CAN. Objawia się to spowolnieniem reakcji systemów elektronicznych, opóźnieniami w komunikacji, pojawianiem się błędów na desce rozdzielczej, a nawet chwilową utratą kontroli nad niektórymi funkcjami pojazdu (np. centralnym zamkiem, systemem ABS, ESP, klimatyzacją). Przeciążenie magistrali CAN przez immobiliser może prowadzić do kaskadowych błędów w innych sterownikach, a w skrajnych przypadkach – do całkowitego unieruchomienia auta. Najczęstszą przyczyną są nieautoryzowane modyfikacje, montaż emulatorów, próby obejścia zabezpieczeń lub uszkodzenia mechaniczne przewodów CAN. Diagnostyka przeciążenia wymaga analizy logów komunikacyjnych, odczytu kodów błędów i często wymiany uszkodzonego modułu immobilisera. Regularna kontrola instalacji elektrycznej i unikanie modyfikacji systemu zdalnego dostępu to najlepszy sposób na uniknięcie przeciążenia magistrali CAN przez immobiliser.