Czujniki ciśnienia są niezwykle ważnymi komponentami współczesnych samochodów – mierzą ciśnienie w kolektorze dolotowym (MAP), ciśnienie paliwa, oleju czy ciśnienie doładowania (boost sensor). Błędne wskazania czujnika mogą prowadzić do niewłaściwych decyzji ECU, zakłócać pracę silnika i powodować szereg alarmów. Objawy błędnych wskazań to m.in.: szarpanie podczas przyspieszania, nierówna praca na biegu jałowym, podwyższone lub niestabilne obroty, spadek mocy, czarny dym z wydechu, nagły wzrost zużycia paliwa czy wyświetlanie nierealistycznych wartości ciśnienia na komputerze pokładowym. Kontrolka „check engine” często pojawia się jako pierwsze ostrzeżenie, a komputer sterujący przechodzi w tryb awaryjny, ograniczając moc i niezbędne funkcje silnika. Do błędnych wskazań dochodzi zwykle na skutek zanieczyszczenia czujnika olejem, wilgocią, nagarem lub uszkodzeniem przewodów. Częstym błędem jest także mechaniczne uszkodzenie przewodu podciśnienia przy czujniku MAP lub pęknięcie czujnika w wyniku wibracji. Weryfikacja wskazań wymaga porównania odczytów z innym, sprawnym czujnikiem, sprawdzenia wartości w czasie rzeczywistym na testerze diagnostycznym oraz kontroli stanu przewodów. Przy stwierdzeniu błędnych wskazań, konieczna jest niezwłoczna wymiana czujnika lub usunięcie przyczyny awarii – ignorowanie takiego stanu może prowadzić do szybkiego zużycia elementów silnika, uszkodzenia turbiny lub zwiększenia emisji spalin.