Multimetr to uniwersalne narzędzie diagnostyczne, które może być używane do sprawdzania wielu rodzajów czujników montowanych w samochodach, ale nie wszystkich. Najłatwiej multimetrem testuje się czujniki o prostym schemacie elektrycznym: rezystancyjne (np. czujniki temperatury cieczy, IAT, czujniki położenia pedału gazu typu potencjometrycznego), indukcyjne (czujniki prędkości kół ABS starszego typu, czujniki wałka i wału korbowego generujące napięcie) oraz przełączniki analogowe (np. czujnik ciśnienia oleju na zasadzie załącz/rozłącz). Testowanie polega na pomiarze rezystancji, napięcia, ciągłości obwodu czy generowanego sygnału napięciowego podczas ruchu. Jednak w przypadku czujników aktywnych – np. hallotronowych (cyfrowe czujniki ABS, wałka rozrządu), wielu czujników ciśnienia, masowych przepływomierzy powietrza (MAF), czujników ciśnienia doładowania, nowoczesnych czujników lambda (planarnych i szerokopasmowych) czy radarów systemów asystujących, multimetr nie pozwala na uzyskanie miarodajnego wyniku testu. Czujniki te wysyłają impuls cyfrowy, pracują w komunikacji z modułem (np. CAN, LIN), a pomiar bezpośredni często prowadzi do błędnych wniosków lub uszkodzenia komponentu. Do diagnostyki wielu nowoczesnych czujników niezbędny jest skaner OBD, oscyloskop, dedykowane narzędzia serwisowe lub programatory. Multimetr doskonale sprawdzi się przy wstępnej ocenie: można nim wykryć zwarcie, przerwę w przewodzie, sprawdzić ciągłość obwodu czy podstawowe parametry, ale nie zastąpi on pełnej diagnostyki komputerowej w samochodach nowszej generacji. Kluczem jest znajomość budowy i sposobu działania testowanego czujnika: przed przystąpieniem do pomiaru należy zapoznać się ze schematem czujnika oraz wartościami nominalnymi publikowanymi przez producenta.