Czujnik NOx (tlenków azotu) to integralny element układów nowoczesnych silników wysokoprężnych i benzynowych spełniających restrykcyjne normy emisji. Odpowiada on za rzeczywisty pomiar ilości NO i NO2 w spalinach, co ma kluczowe znaczenie dla prawidłowej pracy katalizatora selektywnej redukcji (SCR) z AdBlue oraz spełnienia norm Euro 5 i 6. Po jego wymianie konieczne jest przeprowadzenie pełnej procedury resetu błędów oraz adaptacji, ponieważ sterownik ECU przez długi czas przechowuje kod awarii, który blokuje pewne funkcje sterowania i może uniemożliwiać poprawny start wypalania (regeneracji) układu SCR. Reset zaczyna się zawsze od podpięcia samochodu do profesjonalnego testera diagnostycznego lub autoryzowanej aplikacji OBD, która umożliwia skasowanie błędów „historycznych” i aktywację procedury inicjalizacyjnej. Po zamontowaniu nowego czujnika NOx komputer powinien zostać poinformowany o tej operacji, by mógł nauczyć się nowego sygnału bazowego – w przypadku niektórych marek odbywa się to automatycznie podczas pierwszej stabilnej pracy silnika. Jednak w większości przypadków procedura polega na wykonaniu testu aktywacji/regeneracji NOx, przy której ECU kalibruje reakcję na sygnał czujnika w całym zakładanym zakresie roboczym. Po pomyślnym zakończeniu resetu i adaptacji nie powinny pojawiać się kolejne błędy, kontrolka check engine powinna zgasnąć, a parametry spalin wrócić do normy. Jeśli kod błędu nadal się utrzymuje, należy sprawdzić poprawność zamontowania czujnika, drożność układu SCR, wiązkę przewodów oraz wersję oprogramowania sterownika. Zaniedbania w procedurze resetowania grożą przejściem silnika w tryb awaryjny, zwiększonym spalaniem AdBlue, ograniczeniem mocy i poważnymi problemami przy przeglądzie technicznym lub kontroli emisji.