Czujnik ciśnienia paliwa, choć bezpośrednio nie monitoruje pracy turbosprężarki, ma istotne znaczenie dla całości pracy jednostki napędowej, w tym dla pracy turbo. Sensor ten mierzy ciśnienie w szynie wtryskowej i wysyła sygnał do ECU, które na jego podstawie reguluje ilość podawanego paliwa. W silnikach z turbodoładowaniem odpowiednie dawkowanie paliwa jest krytyczne — podwyższenie ciśnienia doładowania przy ubogiej mieszance niesie ryzyko spalania stukowego i szybkiej degradacji tłoków. Jeśli układ paliwowy nie zapewnia wystarczającego ciśnienia i czujnik wykrywa odstępstwa, komputer automatycznie ogranicza moc silnika, a tym samym obniża ciśnienie doładowania, by uchronić silnik przed awarią. W starszych konstrukcjach część turbo mogła pracować niezależnie, lecz we współczesnych jednostkach interakcja pomiędzy czujnikiem ciśnienia paliwa a sterownikiem turbosprężarki jest standardem: brak odpowiedniego ciśnienia powoduje ograniczenie doładowania lub całkowity jego brak, objawiający się utratą mocy, falowaniem obrotów, trybem awaryjnym i pojawieniem się charakterystycznych błędów. Zbyt wysokie ciśnienie również może prowadzić do przeładowania i błędów układów bezpieczeństwa, co skutkuje zrzuceniem ciśnienia przez zawór upustowy lub wprowadzeniem silnika w tryb ograniczonej mocy. Wnioskując — czujnik ciśnienia paliwa pośrednio, lecz bardzo istotnie wpływa na zachowanie turbo, a diagnostyka wszelkich problemów z ciśnieniem paliwa powinna być wykonana w pierwszej kolejności przy spadku mocy, szarpaniu czy trybie awaryjnym turbodoładowania.