Drgania występujące podczas pracy silnika i jazdy są jedną z głównych przyczyn uszkodzeń czujników elektronicznych w samochodach. Wibrujące środowisko, zwłaszcza w silnikach wysokoprężnych, sportowych czy pojazdach terenowych, powoduje stopniowe rozluźnianie połączeń, kruszenie się lutów oraz pękanie delikatnych wnętrz sensorów. Szczególnie narażone na awarie są czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu, które pracują bezpośrednio przy silniku – każde zaburzenie pracy objawia się trudnościami z rozruchem, szarpaniem przy przyspieszaniu, wchodzeniem silnika w tryb awaryjny lub gaśnięciem na biegu jałowym. Podobnie czujniki spalania stukowego bywają nagminnie uszkadzane przez mikrowibracje, co prowadzi do błędnych korekt kąta zapłonu i pogorszenia osiągów. Na efekt drgań i uderzeń bardzo podatne są również czujniki ciśnienia doładowania turbiny oraz czujniki ABS czy ESP zamocowane w pobliżu zwrotnic lub piast kół. Drgania wpływają także na czujniki temperatury montowane na głowicy, wszelkie czujniki podciśnienia oraz czujniki poziomu paliwa w zbiorniku, gdzie fale vibracji zbiornika dodatkowo przyspieszają zużycie elementów pływających. Coraz większa miniaturyzacja i bliskość układów elektronicznych sprawia, że nawet lekko rozkalibrowany czujnik może przekazywać losowe dane do komputera sterującego. Efektem są problematyczne objawy: chwilowa utrata mocy, nierówna praca silnika, zapalanie kontrolki check engine, dłuższy rozruch, błędy ABS/ESP i wyłączanie niektórych systemów wspomagania. W autach eksploatowanych w trudnych warunkach (nawierzchnie szutrowe, częsta jazda po dziurach, montaż utwardzanych zawieszeń) warto regularnie sprawdzać mocowanie i stan złączy czujników. Profesjonalna diagnostyka komputerowa w połączeniu z inspekcją wizualną pozwala na wczesne wychwycenie sygnałów wypadających poza normy.