Kompresory mechaniczne pojawiały się w seryjnych samochodach od początków motoryzacji, zyskując popularność zwłaszcza w segmencie sportowych limuzyn, aut luksusowych i niektórych kompaktów. Współcześnie kompresory w autach seryjnych to wciąż dość elitarne rozwiązanie, stosowane tam, gdzie liczy się natychmiastowa reakcja na gaz, charakterystyczne „pompowanie” oraz duża moc uzyskiwana z relatywnie niewielkiej pojemności. Najbardziej rozpoznawalnym producentem korzystającym z kompresorów w seryjnych autach jest Mercedes-Benz, który w latach 90. i 2000. oferował szeroką gamę modeli z doładowaniem mechanicznym (oznaczenie Kompressor), m.in.: C200 Kompressor, C230 Kompressor, SLK 200/230 Kompressor, E200 Kompressor. Kompresory stosowane były także w autach brytyjskich marek premium – Jaguar montował kompresory Eaton w modelach XJR, XKR, S-Type R, a Range Rover Supercharged korzystał z podobnych rozwiązań. Amerykańscy producenci również stawiali na kompresory: Ford Mustang SVT Cobra, Shelby GT500, Cadillac CTS-V czy Chevrolet Corvette ZR1 napędzane były doładowanymi V8 o ogromnej mocy. Wersje specjalne, jak Audi S4/S5 B6/B7 (V6 3.0 TFSI), Maserati GranTurismo S MC Stradale czy Aston Martin Vantage V8 korzystały z mechanicznych sprężarek dla podniesienia osiągów. W segmencie kompaktów i aut miejskich kompresor pojawiał się rzadziej, choć można wymienić Mini Cooper S R53 z kompresorem Eaton czy Volkswagena Polo G40 z doładowaniem G-Lader. W samochodach japońskich kompresory były stosowane sporadycznie – Toyota Previa 2.0 S/C czy Nissan March Super Turbo (kombiowany system turbo+kompresor). Modele seryjne z kompresorem wyróżniają się świetną charakterystyką momentu obrotowego, brakiem „turbodziury” i unikalnym, mechanicznym brzmieniem. Dziś kompresory występują głównie w autach sportowych i oldtimerach, a ich obecność w nowych modelach jest coraz rzadsza ze względu na rozwój turbosprężarek i hybryd.