Montaż kompresora w samochodzie, zarówno w ramach modyfikacji tuningowej, czy też jako wymiana elementu fabrycznego, niesie wymierne zmiany w warunkach pracy układu dolotowego. Kompresor powoduje, że do silnika trafia znacznie więcej powietrza pod wyższym ciśnieniem niż zakładał projekt oryginalnego filtra powietrza. Stąd w 95% przypadków zalecana jest wymiana filtra powietrza na element o podwyższonej przepustowości – sportowy, stożkowy lub panelowy, który zapewni odpowiedni przepływ bez nadmiernego oporu. Standardowe filtry papierowe błyskawicznie się zapychają i stwarzają ryzyko podciśnienia w dolocie oraz spadku osiągów. Nowy filtr powinien cechować się dużą powierzchnią filtracyjną i być przeznaczony do pracy pod zwiększonym ciśnieniem (np. filtry bawełniane, włókninowe, sportowe „o wysokim przepływie powietrza”). Warto jednocześnie zadbać o szczelność układu dolotowego – szczelne złącza, nierozdymające się przewody, regularna kontrola czystości wkładu filtra. W przypadku montażu kompresora warto skonsultować zmianę filtra z producentem kompresora lub specjalistycznym warsztatem, który zaproponuje rekomendowany do produktu wkład – niektóre firmy oferują dedykowane zestawy dolotowe pod kompresor. Niedopasowanie filtra skutkuje zwiększonym zużyciem paliwa, częstszymi błędami czujnika MAF, ryzykiem dostania się nieczystości do silnika i nieosiąganiem deklarowanych przez producenta mocy po modyfikacji.