Inwerter, zwany również przetwornicą mocy, to jeden z kluczowych komponentów każdego napędu hybrydowego. Jego rola polega na przetwarzaniu prądu stałego z baterii trakcyjnej na prąd przemienny, który napędza silnik elektryczny oraz na sterowaniu przepływem energii podczas odzyskiwania energii z hamowania. Uszkodzenie inwertera z reguły oznacza poważne problemy z jazdą – samochód, w zależności od stopnia usterki, może całkowicie odmówić posłuszeństwa albo wejść w tryb awaryjny. W sytuacji częściowej awarii inwertera, niektóre modele są w stanie uruchomić silnik spalinowy i poruszać się w trybie awaryjnym, bez użycia wspomagania elektrycznego. Jest to jednak tryb wyłącznie tymczasowy: komputer pokładowy natychmiast sygnalizuje błąd, zazwyczaj wyświetlając komunikat „Check Hybrid System” lub podobną ikonę ostrzegawczą. Skutkuje to istotnym spadkiem osiągów, wzrostem zużycia paliwa oraz utratą najbardziej charakterystycznych cech hybrydy – płynnej jazdy, cichej pracy i dynamicznego ruszania. W nowszych generacjach układów hybrydowych zabezpieczenia mogą uniemożliwić jazdę zupełnie, odcinając układ napędowy do czasu naprawy lub wymiany inwertera. Inwerter jest bardzo wrażliwy na przegrzewanie i zabrudzenie: w przypadku przegrzania (np. zakłócenie pracy wentylatora, zabrudzenia w chłodnicy inwertera), komputer najpierw ogranicza moc, a następnie nie pozwala na dalszą jazdę. Wszelkie próby dalszego użytkowania auta z uszkodzonym inwerterem grożą poważnym uszkodzeniem baterii trakcyjnej, silnika elektrycznego oraz układu elektroniki wysokiego napięcia. Naprawa lub wymiana to kosztowna operacja – inwerter to jeden z najdroższych elementów napędu hybrydowego (od kilku do kilkunastu tysięcy złotych według marki i modelu). W przypadku każdej podejrzanej pracy inwertera, powtarzających się alertów czy trybu awaryjnego należy niezwłocznie udać się do autoryzowanego serwisu i poddać pojazd szczegółowej diagnostyce komputerowej.