Konwerter mocy (Power Control Unit/Inverter) w samochodzie hybrydowym odpowiada za przetwarzanie wysokiego napięcia z baterii na prąd odpowiedni dla silników elektrycznych oraz ładowanie akumulatora. Objawy zużycia lub uszkodzenia tego podzespołu bywają podstępne i często mylone z innymi awariami napędu hybrydowego. Do najczęstszych należą: nagła utrata mocy na elektryku, tryb awaryjny pojazdu (przejście w „limp mode”), zapalenie kontrolki „hybrid system error”, niemożność jazdy na samym prądzie pomimo odpowiedniego poziomu naładowania, szarpanie podczas przełączania napędów, przegrzewanie się jednostki (błąd chłodzenia inwertera). Inwerter może również generować sygnały dźwiękowe (najczęściej cichy pisk, „syczenie” przy obciążeniu), a samochód wykazuje spadek osiągów, nierówną pracę lub chwilowy zanik reakcji na gaz. W skrajnych przypadkach zużycie konwertera skutkuje wybiciem bezpiecznika HV czy wystąpieniem komunikatów o konieczności odwiedzenia serwisu. Awaria inwertera wykrywana jest podczas diagnostyki komputerowej; czasami już obecność błędów P0A94, P0A1A, P0AA6 wskazuje na problem z tym kodem. Wymiana lub regeneracja powinna być wykonywana tylko przez wyspecjalizowane serwisy.