Wbrew powszechnej opinii, samochody hybrydowe – niezależnie od tego, czy są to hybrydy pełne (HEV), typu plug-in (PHEV) czy miękkie (MHEV) – wyposażone są nie tylko w główny akumulator trakcyjny HV, ale również w klasyczny akumulator 12V. Jego główne zadania to zasilanie elektroniki pokładowej, systemów zabezpieczeń, otwierania drzwi, alarmu oraz podtrzymywanie pracy komputera pokładowego, a uruchamianie „dużego” silnika elektrycznego możliwe jest dopiero, gdy akumulator 12V funkcjonuje prawidłowo. Hybrydy wymagają jednak specjalnych akumulatorów 12V o określonych parametrach. Po pierwsze, akumulatory te muszą być wyjątkowo odporne na cykliczne rozładowania-ładowania, bo samochody hybrydowe – zwłaszcza przy częstej eksploatacji miejskiej, krótkich dystansach i trybie start-stop – generują bardzo dużo cykli pracy. W hybrydach często stawia się na akumulatory AGM (Absorbed Glass Mat) lub EFB (Enhanced Flooded Battery) – mają one niższą rezystancję wewnętrzną, większą odporność na temperaturę i intensywne ładowanie prądem o dużej wartości chwilowej (po starcie). Zastosowanie typowego akumulatora rozruchowego może skutkować szybkim zużyciem i problemami z uruchomieniem pojazdu, szczególnie w chwili, gdy elektronika wymaga wysokiego napięcia do inicjalizacji systemów hybrydowych. W wielu modelach hybryd miejsce montażu akumulatora jest niestandardowe: bagażnik, pod tylną kanapą lub w przegrodzie silnika – stąd wybiera się konstrukcje niewylewające (AGM), odporne na wstrząsy. Bardzo ważne jest, by wymieniać akumulator zawsze na produkt rekomendowany przez producenta pojazdu, z identyczną pojemnością i wytrzymałością na częste doładowania. Błędnie dobrany akumulator, nawet jeśli auto uruchomi się poprawnie, będzie się szybciej rozładowywał, zwłaszcza podczas postoju lub przy ekstremalnych warunkach pogodowych. Podsumowując: hybryda wymaga specjalnie dopasowanego akumulatora 12V, najczęściej z technologią AGM/EFB, nie wolno montować pierwszego lepszego akumulatora uniwersalnego, a wymiany należy wykonywać zgodnie z zaleceniami serwisowymi producenta.