Wspomaganie hamulców w samochodzie hybrydowym różni się znacznie od klasycznych systemów stosowanych w autach konwencjonalnych. Wynika to z faktu, że silnik spalinowy w hybrydzie często pracuje bardzo nieregularnie, wiele razy wyłącza się podczas jazdy, a także podczas postoju. W hybrydach klasyczna pompa podciśnienia zasilana przez silnik byłaby nieskuteczna, dlatego stosuje się elektryczne pompy podciśnienia bądź wspomagania ciśnienia hydraulicznego. W wielu modelach hybrydowych hamulce wspomagane są przez układ hybrydowo-elektryczny, np. systemy takie jak Toyota Brake Booster, Integrated Brake Actuator (IBA) czy seria iBooster od Boscha. Układ ten działa w pełni niezależnie od pracy silnika spalinowego, pobierając energię z akumulatora 12V bądź wysokiego napięcia HV. Systemy te umożliwiają precyzyjną modulację siły i szybszą reakcję – pozwalają na jednoczesne wykorzystanie rekuperacji (odzyskiwania energii podczas hamowania poprzez silnik elektryczny), jak i klasycznego tarczowego hamowania hydraulicznego. Dzięki temu już po lekkim dotknięciu hamulca generowana jest energia do akumulatora trakcyjnego, natomiast przy intensywnym hamowaniu dołączany jest tradycyjny układ hamulcowy. System cały czas monitoruje zapotrzebowanie na siłę hamowania, poziom próżni w serwie oraz poziom ciśnienia w systemie hydraulicznym. Przy awarii układu lub braku zasilania elektrycznego, wspomaganie może zostać ograniczone do trybu awaryjnego (hard pedal), co wymaga znacznie większej siły nacisku na pedał hamulca. Bardzo ważna jest regularna kontrola stanu serwa, pompy i akumulatora 12V – ich zużycie lub rozładowanie powodują szybkie komunikaty błędów i wyłączenie wspomagania. Systemy te sprawiają, że hamowanie w hybrydzie jest płynne, skuteczne i bardziej wydajne energetycznie niż w autach konwencjonalnych, przy równoczesnej poprawie trwałości tarcz i klocków.