Nagłe zgaśnięcie hybrydy podczas jazdy to jeden z poważniejszych i stresujących problemów, który może mieć szereg przyczyn – od stosunkowo błahych, po krytyczne awarie układu wysokiego napięcia. Najczęstsze powody to: problemy z komunikacją ECU (błąd magistrali CAN, zerwane połączenie modułów), chwilowa utrata napięcia w akumulatorze trakcyjnym (np. przez termiczne odcięcie ogniw, przegrzewanie lub niewłaściwy balans bloków) albo uszkodzenie inwertera. Usterka może też wynikać z awarii wiązki przewodów wysokiego napięcia – np. przez zwarcie po zalaniu, przetarciu czy uszkodzeniu przez gryzonie. Nagłe zgaśnięcie często poprzedzają ostrzegawcze komunikaty „Check Hybrid System”, pojawienie się trybu awaryjnego lub stopniowa utrata mocy (samochód zaczyna „pełznąć” mimo wciśnięcia gazu). Możliwą przyczyną są błędy czujników napięcia, temperatury baterii HV lub uszkodzenia software’owe systemu zarządzania energią. Przy całkowitym rozładowaniu/wadliwym akumulatorze 12V hybryda może nagle się wyłączyć, nawet jeśli główna bateria HV jest sprawna – system sterujący przestaje wtedy zarządzać jednostką napędową. Ryzykowna jest także awaria układu chłodzenia inwertera lub baterii, prowadząca do jej przegrzania – sterownik natychmiast odcina zasilanie, aby uniknąć samozapłonu lub przepalenia podzespołów. Wielokrotne, losowe gaśnięcie hybrydy to znak, że należy wykonać pełną diagnostykę komputerową z odczytem kodów błędów, przegląd połączeń wysokiego napięcia oraz test pracy wentylatora chłodzenia baterii i inwertera. Zbagatelizowanie incydentów może doprowadzić do całkowitego unieruchomienia pojazdu i wysokich kosztów naprawy.