Bateria trakcyjna w samochodach hybrydowych pracuje pod wysokim napięciem, które zależy od konkretnego modelu, generacji technologicznej oraz zastosowanego typu ogniw. Najpopularniejsze auta (Toyota Prius, Yaris Hybrid, Honda Insight, Accord Hybrid, Lexus CT200h, itp.) wykorzystują napięcia w zakresie od 120 do nawet 650 V DC. W klasycznych hybrydach napięcie mieści się najczęściej w przedziale 200–300 V, a w najnowszych plug-inach nawet 350–400 V. Niektóre sportowe hybrydy lub auta typu mild hybrid stosują niższe napięcia, rzędu 48–100 V, jednak są to rozwiązania przejściowe, stosowane do pomocniczego napędu elektrycznego. Napięcie nominalne zależy także od stopnia naładowania baterii oraz cyklu pracy auta: maksymalne osiągane jest przy pełnym ładowaniu lub intensywnej rekuperacji, minimalne przy rozładowanym akumulatorze tuż przed załączeniem trybu spalinowego lub wymuszoną regeneracją. Dla bezpieczeństwa nowoczesne pojazdy hybrydowe wyposażane są w czujniki monitorujące napięcie, przekaźniki HV izolujące baterię w przypadku wypadku oraz oznaczenia ostrzegawcze na przewodach i elementach serwisowych. Każda interwencja przy układzie wysokiego napięcia powinna być wykonywana przez odpowiednio przeszkolony personel i wyłącznie w obrębie serwisu specjalistycznego – kontakt z napięciem powyżej 60 V jest śmiertelnie niebezpieczny. Z punktu widzenia użytkownika, znajomość napięcia baterii hybrydy jest kluczowa w kontekście doboru kompatybilnych narzędzi diagnostycznych, bezpieczeństwa oraz rozmowy z serwisem o stanie pakietu HV.