Wentylator baterii trakcyjnej w hybrydzie pełni kluczową rolę w utrzymaniu bezpiecznej i stabilnej temperatury pracy ogniw wysokiego napięcia. Jego zalanie to problem groźniejszy, niż może się pozornie wydawać. Skutkiem dostania się wody do wentylatora mogą być zarówno natychmiastowe, jak i długofalowe awarie – z początku pojawiają się błędy wentylacji baterii lub rejestrowane przez BMS komunikaty o zbyt wysokiej temperaturze ogniw. Z czasem dochodzi do przyspieszonej korozji łożysk i silnika wentylatora, spadku wydajności wymuszonego obiegu i nierównomiernego rozpraszania ciepła w pakiecie. To przekłada się bezpośrednio na przegrzewanie pojedynczych bloków baterii, co skutkuje ich szybszym zużyciem, częstszym wyłączaniem trybu EV i wyzwalaniem trybu awaryjnego („Check Hybrid System” lub „Battery Overheat”). Woda może spowodować zwarcia, przepalenie bezpiecznika lub nawet całkowite unieruchomienie wentylatora. Usterka tego typu prowadzi do trwałej degradacji akumulatora HV oraz znacznego skrócenia jego żywotności. Biorąc pod uwagę, że większość wentylatorów jest montowana nisko (np. pod kanapą lub w bagażniku), zalanie jest częste po powodzi czy przewożeniu płynów w okolicy ich czerpni. Regularna kontrola, szybkie osuszanie i – w razie potrzeby – wymiana wentylatora to klucz do wydłużenia życia ogniw i sprawnej pracy całego napędu hybrydowego.