Pulsacyjne hamowanie w hybrydzie, odczuwane najczęściej podczas pracy w trybie rekuperacji, to zjawisko wieloczynnikowe. W systemach hybrydowych hamowanie regeneracyjne polega na tym, że silnik elektryczny pełni rolę generatora, „zabierając” część energii ruchu i zamieniając ją w prąd ładowania baterii. Pulsacja może pojawić się między innymi przez: 1) Nierównomierną pracę układu elektrycznego—np. niestabilność napięcia, szybkie przełączanie się pomiędzy hamowaniem mechanicznym a rekuperacyjnym w zależności od poziomu ładowania baterii czy warunków drogowych. 2) Zakłócenia wynikające z programowych ograniczeń systemu BMS: historia ładowań, wyższe temperatury ogniw lub lekkie uszkodzenie baterii mogą wymusić szybkie „dozowanie” przyrostów mocy rekuperacyjnej. 3) Niewłaściwe współdziałanie hamulców ciernych z regeneracyjnymi—przy zbyt mocnym lub niestabilnym wciśnięciu pedału hamulca system musi natychmiast zdecydować, który rodzaj hamowania uruchomić, co objawia się uczuciem pulsacji. 4) Niesprawność czujników pedału hamulca i/lub czujnika ciśnienia w układzie hydraulicznym albo obecność ABS/ESP, które modyfikują siłę działania obu systemów podczas jazdy po nierównościach. Wreszcie, pewna „impulsowość” może być odczuwalna w specyficznych warunkach, np. przy nierównym podłożu, uszkodzonych tarczach, czy podczas hamowania awaryjnego. Częściowo jest to cecha, a nie wada – systemy bezpieczeństwa celowo „dozują” moc rekuperacji dla ochrony baterii, komfortu i bezpieczeństwa jazdy.