Awaria baterii trakcyjnej to jedna z najpoważniejszych i najdroższych usterek, jakie mogą wystąpić w hybrydzie. Dlatego szybkie rozpoznanie sygnałów ostrzegawczych jest kluczowe, by uniknąć nagłego zatrzymania na trasie czy kosztownych napraw. Do najczęstszych objawów zwiastujących problem zalicza się: pojawienie się żółtej lub czerwonej kontrolki „Check Hybrid System” lub „Hybrid System Warning” na desce rozdzielczej – to zwykle pierwszy widoczny znak awarii układów zarządzania energią. Poza tym dają o sobie znać: nietypowo szybkie rozładowywanie baterii (wskaźnik naładowania spada szybciej niż dotąd), trudności z ładowaniem podczas jazdy (wolny wzrost poziomu naładowania), nagłe przełączanie się pojazdu wyłącznie w tryb spalinowy mimo wystarczającego poziomu baterii, gwałtowne spadki mocy oraz szarpanie przy przekładaniu napędu z silnika spalinowego na elektryczny lub odwrotnie. Inny niepokojący objaw to nadmierny hałas wentylatora chłodzenia baterii, szczególnie jeśli pojawia się częściej niż zwykle – systemy chłodzące próbują wtedy chronić niedomagające ogniwa. Wielu użytkowników sygnalizuje także nietypową zmianę charakterystyki spalania – wzrost zużycia paliwa lub spadek odzyskiwania energii podczas hamowania (rekuperacji). Dodatkowo, starsze baterie mogą powodować także cykliczne pojawianie się alarmów i komunikatów na głównym wyświetlaczu i okresowe przejście całego pojazdu w tryb awaryjny. Przy takich objawach najlepiej jak najszybciej poddać auto diagnostyce komputerowej w serwisie – odczytane błędy i parametry pozwalają zidentyfikować, czy awaria dotyczy pojedynczych ogniw, całych bloków, czy raczej czujników czy kabli. Im szybciej zareagujemy, tym większa szansa na przeprowadzenie tańszej naprawy, np. wymianę tylko części modułów ogniw zamiast całego pakietu.