Kable wysokiego napięcia (HV), integralne dla pracy hybryd, zaprojektowane są na wiele lat eksploatacji w zmiennych, często bardzo trudnych warunkach. Zastosowana technologia obejmuje przewody miedziane o podwyższonej czystości z podwójną izolacją odporną na temperatury powyżej 100°C, sól drogową, próbę rozciągania, ścieranie oraz promieniowanie UV. W typowych warunkach miejskich i trasowych żywotność przewodów HV to nawet 15–20 lat lub 300–500 tys. km, o ile nie doszło do uszkodzeń mechanicznych, przetarć przy błędnym montażu bądź ingerencji czynników zewnętrznych (gryzonie, uszkodzenia w trakcie napraw innych elementów). Głównym wrogiem przewodów jest korozja złącz końcowych (zaciski narażone na wilgoć, błoto, zasolenie) oraz utrata sprężystości izolacji w starych autach. Kable mogą ulec awarii szybciej przy złym ułożeniu, niewłaściwej konserwacji lub braku regularnej inspekcji podwozia. Skutkiem zużycia są: utrata kontaktu, lokalne przegrzewanie, ryzyko zwarcia, a także spadki efektywności ładowania i obsługa błędów przez komputer napędu HV. Pojedyncze przypadki awarii kabli HV są jednak rzadkie — przy wymianie dokonywanej zgodnie z instrukcjami producenta, użyciu oryginalnych części i poprawnej konserwacji system wytrzymuje kilka cykli wymian auta. Regularna kontrola konektorów i przeglądy przewodów nawet po kilku latach eksploatacji pomagają wykrywać mikrouszkodzenia i gwarantują długowieczność instalacji HV.